Tuesday, April 13, 2010

ERTI SEBUAH SETIA

Hidup terlalu sukar untuk ditafsirkan..Untuk mencari maknanya pun tak mungkin ada jawapan..Tersangat sulit memahami walau semakin diselami..kesetiaan ada kala menjadi permainan..Bagai pentas kehidupan yang pelbagai watak..Pelakunnya memakai topeng2 wajah pelbagai warna...

Aku antara insan yang menjadi mangsa keadaan.mugkin kerana aku seorang yang terlalu mendambakan kesetiaan maka aku terlupa bahawa nilai sebuah setia sudah tiada harganya..Memperuntukkan seratus persen pada kesetiaan akan melukakan diri sendiri..

Aku keliru mengapa ungkapan sayang dan cinta menjadi permainan.Senda apakah yang ingin di pamerkan sedan g aku serius dalam mempertahankan..Mengapa sayang yang diungkapkan tapi dalam masa yang sama hati dilukai..Begitu murah kah nilai sebuah kasih dan sayang..

Demi sayang aku sering mengalah dan memberi peluang dengan harapan hubungan dapat diteruskan namun
kelukaan sering bertandang..berkali2 tanpa jemu..kelemahanku di jadikan kesempatan untuk melukai..Begitu hati seorang lelaki...terlalu mudah terlupa pada kata2 dan janji..Terlalu rapuh sebuah kesetiaan yang ingin dipertahankan..kerap kali kecundang hanya dengan kehadiran insan lain sedangkan yang sedia ada adalah yang terbaik..

Lelaki..,mengapa kau tidak pernah mengerti hati seorang perempuan..Keinginannya dan ketulusanya..Kasih sayangnya dan kemesraannya..Mengapa tidak kau sirami dan bajai ia dengan serumpun sayangmu agar ia makin melebat..Andai ia kering dan layu..kau tidak akan lagi dapat mencium harumnya buat selamanya..Penyesalan tiada gunanya kerana ia telah gugur dan jatuh ke bumi...Yang tinggal cuma sekeping kenangan yang lusuh ditelan masa...

No comments:

Post a Comment